Ján „crowen“ Rosa

  • (#13)

    Koľko je takých hodín počas dňa, z ktorých polovicu nestráviš pozeraním televízie?

    Kedy naposledy niekto z nás NAOZAJ pracoval na dosiahnutí toho, čo naozaj chcel?

    Koľko času uplynulo od chvíle, keď niekto z nás naozaj POTREBOVAL niečo, čo CHCEL?

    Svet, ktorý sme poznali, už neexistuje.

    Svet boja o život a zodpovednosti nahradil svet obchodu a zbytočných nevyhnutností.

    Epidémia apokalyptických rozmerov zmietla planétu a spôsobila, že mŕtvi vstali z hrobov a kŕmia sa živými.

    V priebehu niekoľkých mesiacov sa spoločnosť rozpadla, neexistuje vláda, nie sú obchody s potravinami, poštu nikto nedoručuje, nie je káblová televízia.

    Vo svete, ktorému vládnu mŕtvi, sme donútení konečne začať žiť.

  • (#17)
    zatím pouze v PDF

    Toto je zápis z hry Hot War, ktorú som odohral na Gaelcone v Dubline v Októbri 2009. Hra bola veľmi voľne inšpirovaná scenárom Project Breather

  • (#18)
    zatím pouze v PDF

    V tomto článku by som chcel popísať, ako pristupujem k tvorbe NPC (non-player characters, nehráčske postavy) pri príprave na hru.

  • (#19)
    zatím pouze v PDF

    V tomto článku sa pokúsim predstaviť niekoľko možných priateľov, nepriateľov alebo obyvateľov cudzích svetov, ktorých môžu vaše postavy stretnúť pri svojich dobrodružstvách vo vašej SciFi kampani. Všetky tieto osoby budem pre jednoduchosť označovať NPC – non-player characters, nehráčske alebo cudzie postavy.

  • (#19)
    zatím pouze v PDF

    Tento článok voľne nadväzuje na článok Tvorba a príprava NPC pre hru z 18. čísla Drakkaru, v ktorom som popísal jednak to, aký je zmysel NPC v hre, aké NPC máte tvoriť a zároveň čosi o tom, ako si vytvárať recyklovateľné a teda znovupoužiteľné NPC. Po zverejnení článku sa vynorilo viacero otázok, ktoré ma inšpirovali k napísaniu tohto voľného pokračovania.

  • (#21)
    zatím pouze v PDF

    Nástrahy Severu je článok o nástrahách a situáciách, ktoré môžu postavy zažiť počas putovania alebo pobytu v severskej divočine. Ako inšpiráciu som pre niektoré bytosti použil severskú (vikingskú) mytológiu, ale s menšími úpravami sa to dá využiť aj vo fantasy hre. Dúfam, že vám poslúži ako dobrá inšpirácia pre vaše príbehy.

  • (#22)
    zatím pouze v PDF

    Témou tohto čísla Drakkaru sú pochmúrne mestá. Aké by to boli pochmúrne mestá, keby v nich nežili všelijaké živly a nebujnelo podsvetie. Pokúsim sa vám priblížiť niekoľko NPC, ktoré môžete použiť počas vašej hry, či už ako protivníkov, kontakty, priateľov alebo na podfarbenie atmosféry. Snažil som sa, aby sa väčšina NPC dala využiť takmer v každom prostredí od fantasy, scifi, cyberpunku, postapokalypse až po súčasnosť.

  • (#23)
    zatím pouze v PDF

    V tmavej chodbe sa so zablikaním zapne osvetlenie. Mihotanie červených zábleskov výstražných svetiel odrážajúcich sa od sklenených krytov hibernačných komôr lemujúcich obe steny chodby vytvára dojem táborového ohňa. Ale iba na prvý pohľad. Táborový oheň znamená teplo a bezpečie – červené záblesky koniec dlhého spánku sem-tam prerušeného ťaživým snom alebo nočnou morou, syčanie pary z otvárajúcich sa komôr, chemikálie prúdiace žilami a prebúdzajúce sa temné siluety, ktoré za bolestného stenania a kopy nadávok mátožne vyliezajú a sykajú pri styku bosých chodidiel s chladnou kovovou podlahou vesmírnej lode.

  • (#24)
    zatím pouze v PDF

    Súhrn nápadov a materiálov pre postapokalyptický zombie setting v blízkej budúcnosti

  • (#25)
    zatím pouze v PDF

    Zajímá vás, co všechno se v Drakkaru za 4 roky jeho existence objevilo? Tušíte, že někdy v Dakkaru vyšel nějaký článek, ale nemůžete ho najít? Pak je pro vás jako dělaný tento článek, shrnující vše podstatné, co se v Drakkaru objevilo.

  • (#26)
    zatím pouze v PDF

    V dnešnom článku sa budem venovať jednotkám, ktoré si na pomoc volajú regulárne armády, keď majú problém, ktorý nevedia vyriešiť. Áno, uhádli ste, témou budú špeciálne jednotky, commandos, zelené barety.

  • (#28)
    zatím pouze v PDF

    Rozšírenie povolania Vedmák v podobe nových znamení. Niektoré znamenia fušujú do remesla iným povolaniam, ale treba si uvedomiť, že vedmácka mágia znamení v podstate nie je pravá mágia, len jednoduché naučené gestá, ktoré síce vedmáci ovládajú, ale nerozumejú im. Dôsledok tohto zosielania sú veľmi úzko špecializované znamenia, za ktorých aktiváciu musí postava platiť zdrojmi, na rozdiel od iných povolaní, ktorých zástupcovia môžu mať rovnaké alebo podobné schopnosti zadarmo.

  • (#29)
    zatím pouze v PDF

    V tomto článku si popíšeme malú pohraničnú tvrz, ktorú môžete využiť vo vašej hre. Tvrz, jej osadenstvo a niekoľko zápletiek.

  • (#30)
    zatím pouze v PDF

    Železo pre Čiernu Ruku je fantasy dobrodružstvo pre Dračí doupě II, ale s trochou prípravy sa dá odohrať v ľubovoľnom systéme. Je to trochu netradičné dobrodružstvo, keďže hráči budú hrať postavy škretov (orkov) a nie ľudí, elfov, krollov, hobitov či trpaslíkov.

  • (#31)
    zatím pouze v PDF

    Našli ste si partiu kamarátov, s ktorými si chcete zahrať Dračí Doupě II, ale nikto z nich nemá skúsenosti s tvorbou postavy? Pripravujete sa na jednorazové hranie na cone, chate či tábore, a nechcete stráviť drahocenný herný čas tvorbou postáv? V tomto článku nájdete niekoľko predpripravených postáv mladých ľudí, elfov, polelfov a trpaslíkov na začiatku svojej dobrodružnej kariéry, ktoré môžete vziať a rovno sa vydať na cestu za dobrodružstvami. Každá postava obsahuje kompletný pravidlový popis schopností, vybavenia, čo ju vyhnalo na dráhu dobrodruha a pár tipov, ako ju zahrať.

  • (#32)
    zatím pouze v PDF

    V tomto článku nájdete informácie o Tailte sa Cheo, Ostrovoch v hmle, ich elfských obyvateľoch a niekoľkých miestach, ktoré môžu vaše postavy navštíviť. Nájdete tu informácie o elfoch, príklady mien a rodov, niekoľko vzorových postáv, niekoľko cudzích postáv a tvorov, ktoré rozšíria Beštiár k DrDII. Ako bonus na konci článku nájdete dve nové povolania pre Dračí Doupě II spojené s vodou a morom.

  • (#33)
    zatím pouze v PDF

    Toto je ďalší článok zo série o Vysočine, prostredia pre Dračí doupě II. Nájdete v ňom popísaný turnaj usporadúvaný jedným zo severských jarlov, ktorí sa usadili vo Vysočine, a pár nápadov a inšpirácií pre hru, ak vaše postavy zablúdia do končín obývaných severanmi v období jesennej rovnodennosti.

  • (#39)
    zatím pouze v PDF

    Článok popíše niekoľko bojových strojov s návrhy, ako ich využiť v hre. Tak isto v stručnosti naznačí niekoľko najpoužívanejších typov opevnení.

  • (#41)
    zatím pouze v PDF

    alebo Ako do vašej hry uviesť postavu tak, aby to nebola ďalšia sirota z inej planéty. Predstavím relatívne jednoduchú metódu, ako do hry uviesť postavu, ktorá má spojenie s herným svetom, a nie je len ďalšou tajomnou sirotou. Popri tom zároveň obohatíte herný svet, a dáte vašemu Pánovi hry niekoľko tipov, akým smerom by ste asi chceli, aby sa hra uberala.

  • (#42)
    zatím pouze v PDF

    V tomto článku pre Rozprávačov popíšem postup, ako vytvoriť herné pomôcky s popisom lokácií do vašej hry. Príkladom bude Údolie vrán, v prostredí Vysočiny.

  • (#43)
    zatím pouze v PDF

    V dnešnom článku, ďalšom zo série o Vysočine, nájdete vzorovú organizáciu z Mercijského kráľovstva, ktoré sa nachádza ďaleko na juh od Vysočiny.

  • (#52)
    zatím pouze v PDF

    Vesmírni Korzári je pripravovaný doplnok k českej hre Fate Rozcestí. Hranica obývaného vesmíru, v ktorom lieta HMSS Black Swan je miesto, kde absolútne platia len dva zákony: Zákon odpovede na volanie o pomoc a Zákon silnejšieho.

  • (#55)
    zatím pouze v PDF

    Tento mikro-setting pre Fate Rozcestí pôvodne vznikol v anglickej verzii ako 200slovný setting v rámci 200 Word RPG Challenge. Pre potreby Drakkaru som ho mierne upravil a rozšíril.

  • (#57)
    zatím pouze v PDF

    Často dostávam otázky, ako píšem hry do RPG Kuchyne, a ako je možné, že za taký krátky čas (dva týždne, tri víkendy) zvyčajne stihnem napísať také dlhé texty.