Michal „Bifi“ Sedlačko

  • (#10)

    Dalo by sa s vážnou tvárou povedať, že apokalyptický a post-apokalyptický žáner zomrel spolu so cyberpunkom (a takmer aj so špionážnym románom) na prelome 80. a 90. rokov. Pádom železnej opony skončil Strossov “vesmír mydlovej bubliny” a ideológie kultov smrti. Zrazu bolo všetko demokratické, racionálne a nás namiesto gumených granátov a plynových masiek vyzbrojili lacnými príručkami ku kapitalizmu a novučičkými pasmi. Čo by ľudí ešte malo baviť na katastrofách? Post-apokalypsa začala miznúť z mainstreamu. Kým špióni lovili skorumpovaných bývalých dôstojníkov sovietskej armády predávajúcich stratené jadrové hlavice, post-apo sa stiahol do okrajových žánrov (sci-fi, horor, anime) a počítačových hier, recyklujúc stokrát obohraté témy radiačného spadu a jačiacich mutantov.

  • (#12)
    zatím pouze v PDF

    V troskách rozdeleného Berlína sa skrývajú svedectvá šialenej vôle nacistických okultných vedcov použiť na konečné víťazstvo akékoľvek prostriedky. V najbližších mesiacoch bude väčšina týchto tajomstiev agentmi okupačných mocností zničená alebo odtransportovaná vlakom do Moskvy či loďou do Spojených štátov.

  • (#15)
    zatím pouze v PDF

    Recenzia novej českej „rozprávacej“ rolovej hry, ktorá azda rozvíri stojaté vody nielen jazykovou dostupnosťou, ale hlavne inovatívnym prístupom.

  • (#15)
    zatím pouze v PDF

    Prvá časť článku o tom, ako sa rolové hry hrali skôr, než sa väčšina z nás narodila, a lekciách, ktoré sú užitočné aj pre naše dnešné hranie a herný dizajn.

  • (#16)
    zatím pouze v PDF

    Čaká na vás ukončenie článku o tom, ako sa rolové hry hrali skôr, než sa väčšina z nás narodila, a lekciách, ktoré sú užitočné aj pre naše dnešné hranie a herný dizajn.

  • (#18)
    zatím pouze v PDF

    Recenzia rolovej hry Příběhy Impéria.

  • (#32)
    zatím pouze v PDF

    Dungeon Crawl Classics je ako vaša detská izba, ak by ste ju opustili, keď ste mali štrnásť, a o dvadsať rokov sa do nej, nedotknutej časom, vrátili. Je ako obaly metalových platní z 80. rokov, už trocha ošúchané , zoradené na polici. Je ako praskajúci plagát zo Stredozeme od Johna Howea na stene nad nimi. Je ako blednúca tapiséria utkaná zo svetov Gandalfa, Conana, Elrica, Fafhrda a Skafloca. Je ako sny, ktoré ste zabudli pod vankúšom. DCC RPG je ako návrat domov.

  • (#37)
    zatím pouze v PDF

    Keď v roku 2009 vyšlo RPG The One Ring, zvažoval som kúpu, ale v predtuche sklamania som hru radšej neobjednal. Postupne sa však ku mne dostávalo, že práve TOR je systémom, ktorému sa konečne podarilo vystihnúť to podstatné zo Stredozeme. Akú hernú skúsenosť teda TOR ponúka a nakoľko je blízko splneniu nášho očakávania?

  • (#48)
    zatím pouze v PDF

    Toto je esej o barbarstve. Preto je nevyhnutne aj esejou o civilizácii. Budem hovoriť o pokrivených atribútoch barbarstva, ktoré sú civilizáciou barbarom pripisované, ale aj o rovnako pomýlenom ideále vznešeného divocha.