Hmly Lerny

V mes­tečku Pro­symna ne­ďa­leko ja­zera Lerna sa ľudia po­tý­kajú s po­div­nými zmiz­nu­ti­ami. Oby­va­te­lia sú pod ne­u­stá­lym tla­kom ken­tau­rov zo zá­padu. Do bažín sa vraj vrá­tila Hydra.

V hmlách Lerny. Zdroj:: Midjourney
V hmlách Lerny. Zdroj:: Mi­d­jour­ney

Historické pozadie

Ja­zero Lerna je známe mýtom o Hera­klovi. Ten na tomto mieste zabil Hydru, ktorú na neho po­slala jeho zá­kerná ne­vlastná matka Héra. Na vý­chod­nom brehu ja­zera ležia ruiny starého my­kén­skeho mesta Lerna a už takmer tisíc rokov sa po­maly po­tápa do ba­žiny. Iba dve míle odtiaľ leží malé mes­tečko na po­kraji ko­lapsu.

Pro­symna, epi­cen­t­rum nášho prí­behu, bý­valo ke­dysi my­kén­ske a dnes patrí pod blízky Argos. Mes­tečko má v súčas­nosti asi 200 oby­vateľov. Veľká časť z nich ťaží íl k vý­robe tera­ko­to­vých so­šiek, škri­diel a nádob. Stojí tu vi­a­cero chrá­mov, spolu s ob­chod­nou in­fraštruk­t­úrou. Zby­tok oby­vateľov sa ve­nuje poľno­hos­po­dárstvu.

Na čele Pro­symny stojí ge­rousia, päť sta­re­ši­nov, ktorí vy­be­rajú pre Argos dane z ob­chodu a velia sku­pine de­si­a­tich oz­bro­jen­cov. Člen­stvo v ge­rousií je do­ži­votné a no­vého člena volia spo­medzi star­cov všetci do­spelí ob­ča­nia. Vojaci sú skôr ochran­kou sta­re­ši­nov a hli­a­d­kou, než sku­toč­nou jed­not­kou dobre vy­ba­ve­ných a zo­hra­tých ho­pli­tov. Ich hlav­nou úlo­hou je v prí­pade útoku pri­viesť pomoc z ne­ďa­le­kého Ar­gosu.

Na­chá­dza sa tu niekoľko chrá­mov, hlavný je ve­no­vaný Hére Hyd­ragene, matke hydry. Miestni oby­va­te­lia sú na Héru veľmi hrdí a majú veľký strach, že by sem mohla pri­vo­lať hydru znova. Zá­ro­veň tento strach udr­žuje oby­vateľov sluš­ných a sub­mi­sív­nych. Chrám je vy­sta­vaný v my­kén­skom štýle, obohnaný jed­ným stĺpo­ra­dím. V pred­nej miest­nosti je socha Héry a miesto na obe­tiny a v zad­nej, taj­nej miest­nosti je po­klad­nica, kam kňažky od­kla­dajú pri­jaté obe­tiny do doby, kým ich kult ne­bude po­tre­bo­vať. Okrem Héry tu majú men­šie chrámy aj Zeus, Aténa a Ar­te­mis.

Čo sa tu skutočne deje?

Mes­tečko Pro­symna sa stalo do­mo­vom tvora zná­meho ako Pseu­do­hydra. Tento tvor má, po­dobne ako Lerňan­ská hydra, niekoľko hláv a je to zá­kerný pro­tiv­ník, avšak v mno­hých ve­ci­ach sa líši. Pa­ra­zi­tuje na meste, po­stupne po­žiera oby­vateľov a ras­tie. Po­pu­lá­cia mesta to ne­tuší. Ma­lígny vplyv pseu­do­hydry ot­rá­vil ich spo­mi­enky a svoje pro­blémy sa sna­žia ra­ci­o­na­li­zo­vať ináč.

Mnoho ľudí verí, že pro­blémy pri­chá­d­zajú od ja­zera. Že znova po­vstala hydra v ba­ži­nách, že hmly sú jej prá­cou a že za všetko môžu ken­tauri. Vy­vo­lať vojnu a po­hl­tiť aj ken­tau­rov by bolo pre pseu­do­hydru nad­mieru uži­točné. Pseu­do­hydra po­maly ras­tie a až do­speje, pre­sunie sa do Ar­gosu.

Dramatis personae

  • Veľkňažka héry Pe­ne­lopa a kňažky Kirké a Jo­lante – kňažky Héry – berú pseu­do­hydru ako boží trest pre ska­ze­ných oby­vateľov de­diny. Na roz­diel od iných oby­vateľov si kňažky Héry nikdy ne­spie­vajú pes­ničku za­bud­nu­tia. Vidia ne­skres­lenú re­a­litu jej pôso­be­nia, no vní­majú pseu­do­hydru ako slu­žob­níka Héry a ne­budú jej brá­niť v jej raste. Sa­mozrejme samy seba a svoj chrám ne­o­hro­zia.

  • Kňaz Dia Gi­deon, Kňažka Atény Elek­tra a Kňažka Ar­te­mis Kira - Kňazi ostat­ných sa sna­žia pomôcť tušia, že niečo nie je v po­ri­a­dku, no po­tre­bujú ppo­moc od po­stáv, aby si v hlave zrov­nali veci. Každý s kňa­zov môže dať po­sta­vám po­žeh­na­nie, ktoré im umožní jed­no­rá­zovo si pre­ho­diť zá­chranný hod. Zeus na výdrž, Ar­te­mis na vší­ma­vosť a Aténa na vôľu

  • ** Hos­tin­ská Hes­ti­nia** - Hos­tin­ská po­prosí po­stavy aby po­slali domov jej synov, keď ich stretnú. Neskôr v ten deň už tvrdí, že ona deti nikdy ne­mala.

  • ** Fi­lo­zof Agastro­pos **- fi­lo­zof je za­ba­ri­ká­do­vaný vo svo­jom dome. Je­diný vi­diteľný vstup je malý otvor pod oknom kadiaľ mu hos­tin­ská nosí jedlo. Je pa­ra­no­idný a zdá sa, že trpí preľudmi. Vo vrecku má množ­stvo kon­špi­rač­ných teó­rií, na­prí­klad, že z vý­chodu pri­chá­d­zajú Acha­em­nid­ské ar­mády tem­noty, alebo, že Sparta s Co­rin­thom plá­nujú útok na Atény. Jedna z teó­rií je aj taká, že v meste žije tvor pod rúškom za­bud­nu­tia, ktorý v noci po­jedá ľudí. Agastro­pos má uši up­chaté voskom a treba na neho po­ri­a­dne kri­čať.

  • So­chár Ky­rios - Ky­rios je hlu­cho­nemý so­chár. Taký sa na­ro­dil. Ľudia si mys­lia, že je men­tálne slabší, no pravda je, že iba nikdy ne­po­cho­pil kon­cept ko­mu­ni­ká­cie. Ne­po­zná písmo ani zna­kovú reč, ne­roz­práva ani ne­po­čuje. Žije svoj jed­no­du­chý život s ru­kami za­babra­nými od ílu. Cho­dieva sa na­jesť do hos­tinca, občas ho možno stret­núť v chráme. Tu ob­ja­vil aj svoj so­chár­sky ta­lent. Vy­rába obetné sošky bohov, ktorí tu majú schrámy a ľudia mu za to dá­vajú pe­ni­aze na ži­vo­by­tie. Po­sled­nou dobou je však tro­chu ner­vózny, vída v mes­tečku mŕtve hlavy na hu­bo­vi­tých stop­kách. Nikto v meste im však ne­ve­nuje po­zor­nosť. Nie­kedy spy­tuje vlastnú prí­čet­nosť.

  • Vodca ken­tau­rov Hy­laios - Ken­taurí ná­čel­ník už je zú­falý. Pro­symna bý­vala de­dina kam ken­tauri cho­dili za ob­cho­dom i za pri­ateľmi. Po­sled­nou dobou však ne­po­čuť je­diné slušné slovo. Ob­vi­ňujú ich z úto­kov, ktoré sa nikdy ne­stali. Ne­tuší prečo a keďže de­din­ča­nia na nich úto­čia od pohľadu pro­blém vy­rie­šiť nevie. Vi­ac­krát už sa sna­žili prísť do de­diny spý­tať sa čo sa deje, no vždy ich vy­hnali.

  • ** Ken­taurí šaman Fo­l­úsas **- Šaman je starý muž, ktorý už dobre ne­po­čuje, vie, že v meste sa deje niečo ne­kalé, po­čuje ako si ľudia v ich osade po­spe­vujú zvláštnu pie­seň. Už vi­ac­krát stra­tili mla­dých ľudí v Pro­symne a nik si už na nich ani ne­spo­me­nie.

  • Sta­re­ši­no­via: Phe­re­sios, Me­lo­sias, On­kios, Akas­tos, Har­pa­los - Piati sta­re­ši­no­via zod­po­ve­dajú za di­a­nie v meste. Do­ze­rajú na ťažbu ílu, vý­robu a vypaľova­nie ke­ra­miky. Ví­tajú v meste ob­chod­ní­kov a ur­čujú pre nich ob­chodné pod­mi­enky, takže krátko po prí­chode sa u po­stáv niek­torý z nich za­staví aby sa po­vypy­to­val na ich plány. Posťa­žuje sa na vy­sťa­ho­va­lec­tvo, ako ľudia od­chá­d­zajú do mesta a de­dina po­stupne vy­miera.

Pseudohydra

Pseu­do­hydra je v pod­state forma slad­ko­vod­ného po­lypu. Keď sa jej zá­ro­dok do­stane do vody zne­čis­te­nej ľuďmi, pri­chytí sa k stene a začne rásť. Pre­rastá praskli­nami až sa jedno jej chá­padlo do­stane na po­vrch. Tu sa snaží pri­lá­kať prvú obeť, uškr­tiť ju a asi­mi­lo­vať. V tejto fáze je naj­zra­niteľnej­šia, pre­tože ju ešte ne­cháni pie­seň za­bud­nu­tia.

Po asi­mi­lá­cií prvej obete z nej ostane na konci chá­padla hlava, ktorá spieva pie­seň. Je ju počuť na vz­di­a­le­nosť troch míľ a kto ju po­čuje, v oka­mihu za­budne na exis­ten­ciu pseu­do­hydry a jej prejavy. Rov­nako za­budne na všetky jej obete. Skôr či neskôr táto amné­zia začne robiť v hlave obetí ne­ple­chu a začnú vy­stu­po­vať otázky. Tie sa však člo­vek pod vply­vom piesne snaží za­pl­niť čo naj­ra­ci­o­nál­nej­ším spôsobom.

Ak máme ro­dinu s  die­ťaťom a pseu­do­hydra po­hltí dieťa, ro­dina sa snaží ra­ci­o­na­li­zo­vať exis­ten­ciu det­skej izby a hra­čiek. Ľahko sa zhodnú, že by veľmi chceli mať po­tomka a nie­kedy to pre­háňajú. Možno si do­konca vy­ro­bia sla­menú bábku a ob­lečú jej špi­navé ob­le­če­nie, aby im ro­bila ra­dosť na dvore.

Ľudia ktorí sú pod vply­vom tejto piesne si ju občas spo­kojne po­hm­ká­vajú a ne­u­stále ju po­čujú v hlave aj keď ju ne­do­kážu spo­znať. Možno to aj niekto spo­me­nie medzi rečou.

Keď prídu po­stavy do mesta, pseu­do­hydra má 1-3 hlavy. Číslo si uprav podľa schop­ností a zo­hra­tosti hrá­čov, alebo hoď k3. Na jed­notke chvíľu po­trvá, kým sa uda­losti v mes­tečku roz­behnú, na trojke po­stavy padnú rovno do deja.

Vždy v noci pseu­do­hydra za­ú­točí. Za­bije toľko ná­hod­ných ob­ča­nov, koľko má mo­men­tálne hláv. Za kaž­dého hoď k6 a za každú šestku pseu­do­hydre na­ras­tie nová hlava. Keď bude mať hláv sedem, hydra sa bude po­va­žo­vať za do­spelú.

Do­spelá pseu­do­hydra vy­le­zie zpod zeme a začne spie­vať novú pie­seň. Každý v do­sahu jej spevu si musí hodiť zá­chranný hod na vôľu, ináč sa spolu s ostat­nými po­k­úsi hydru pres­ťa­ho­vať do na­j­bliž­šieho mesta. Touto dobou už je väčšia ako dom. Ako začne pseu­do­hydra po­žie­rať mesto, vyšle ľudí so svo­jimi zá­rod­kami ďa­leko do sveta.

Stretnutia s pseudohydrou

Po­stavy sa v prie­behu hry ur­čite stretnú s hla­vou pseu­do­hydry. V ich spo­mi­en­kach však ne­budú jej pôso­be­nie vní­mať. Preto toto stret­nu­tie na­hraď neja­kou ale­gó­riou. Pseu­do­hydra je svo­jimi pa­ró­di­ami na ľudské hlavy roz­prá­vať a vy­jed­ná­vať. Tu je pár prí­kla­dov na stret­nu­tia:

  • Hlad don­útil miest­nych priklo­niť sa k ná­si­liu. Sku­pinka zlo­dejov obkľúčila po­stavy a viac než po ich pe­ni­a­zoch a jedle túži po ich ži­vo­toch.

  • Hé­ri­ným uctie­va­čom sa ne­páči, že cud­zinci na­ru­šili ich ko­mu­nitu a sta­rajú sa do ich pro­blé­mov.

  • V uli­ci­ach sa stala vražda – budú po­stavy na­háňať vraha?

  • Sta­re­šina s ochran­kou začne ši­ka­no­vať sku­pinu ne­lo­gic­kými by­ro­kra­tic­kými na­ri­a­de­ni­ami.

  • Hladné túlavé psy sa za­krá­dajú na­o­kolo.

  • Do mesta pre­nikli ken­tauri a úto­čia.

  • Z hmly vy­chá­d­zajú po­divné zvuky. Pseu­do­hydra sa snaží po­stavy roz­de­liť a pro­stred­níc­tvom ne­i­den­ti­fi­ko­vateľného mon­štra na ne za­ú­točí.

Ak sa po­stavy do­stanú do kon­fliktu s pseu­do­hyd­rou a zví­ťa­zia, zna­mená to, že jej usekli jednu hlavu a spo­ma­lili jej rast.

Odhalenie pseudohydry

Po­stava, ktorá ráno uspela v hode na vôľu, v prie­behu dňa na­razí na niečo, čo roz­bíja re­a­litu for­mo­vanú pseu­do­hyd­rou. Buď scénu vy­volá pri­amo alebo niekde do­stane in­for­má­ciu, že by sa mala po­zrieť na ur­čité miesto. Ako budú po­stavy po­stupne odhaľovať tieto miesta, ich po­ve­do­mie o pseu­do­hydre bude stúpať.

Hluchonemý sochár Kyrios

V meste žije Kyros, hlu­cho­nemý so­chár. Nevie čítať ani písať, ko­mu­ni­kuje iba po­mo­cou jed­no­du­chých po­sun­kov. Za­ne­vrel na spo­loč­nosť a ľudia ho berú ako du­ševne po­stih­nu­tého. Vy­rába obetné sošky z hliny pre miestne chrámy. Po­sled­nou dobou však začal vy­rá­bať aj po­do­bizne pseu­do­hydry, snaží sa vy­stih­núť mŕtve tváre a stopky, na kto­rých vy­ras­tajú zo zeme. Z domu už takmer ne­vy­chá­dza, má strach, keď vidí po­div­ného tvora a ľudí, ktorí oňho neja­via zá­u­jem. Sna­žil sa im ho uká­zať, no oni ho úplne ig­no­rujú, rov­nako, ako jeho sošky. Ak sa po­stavy u neho za­sta­via, dá im sošku Héry. Až mimo do­sahu, alebo so za­pcha­tými ušami sa od­halí jej pravá po­doba, ktorá ná­padne pri­po­mína rast­linnú stonku s ľud­skou hla­vou na konci.

Filozof Agastrophos

Tento po­divný še­divý muž je zná­mou fir­mou v celej ob­lasti. Po­chá­dza z Ar­gosu, kde ho os­t­ra­ki­zo­vali za ší­re­nie cha­osu a ne­právd. Verí, že to bolo ne­prá­vom a raz sa vráti a všet­kým ukáže. Žije za­ba­ri­ká­do­vaný vo svo­jej chyži s hla­vou ob­vi­a­za­nou hrubým tur­ba­nom. Deti mu sem každý deň nosia jedlo. Na pseu­do­hydru si občas spo­mína a občas nie, jeho tur­ban nie je do­ko­na­lou ochra­nou. Svoje teó­rie má na­pí­sané na pa­pie­ri­koch po celom dome. Pozná všetky kle­bety, ale ne­tuší, či sú prav­divé. Po­sta­vám roz­po­vie o mon­štre, ktoré sa ob­ja­vuje v de­dine a žerie ľudí i re­a­litu.

Kentaurský šaman

Starý ken­taur žije so svo­jím kme­ňom v rui­nách pra­starého mesta Lerna. Ich fi­lo­zo­fia je pa­ci­fis­tická a nie je dôvod, aby úto­čili na ľudí. Ne­býva tu už ži­a­dna hydra, preto na nich nikto ne­tlačí. Práve na­o­pak, ľudia tu už boli vi­ac­krát a ži­a­dali ho, aby s nimi šiel do de­diny vy­svet­liť im, čo sa deje. Ale jeho z hluku v meste bolí hlava. Ak po­stavy hľadajú hydru, povie im, kde leží jej telo. Ob­sa­huje jed tak silný, že niet tvora, ktorý by ju roz­lo­žil, a tak tam jej telo leží ne­do­tknuté.

Jazero lerna

cesta k ja­zeru je výlet na celý deň. Je možné ces­tou stret­núť ken­tau­rov, ktorí lovia a zbie­rajú po­travu v mo­či­ari, sú milí a pri­ateľskí. Kde-​tu je možné za­hli­a­d­nuť tvory, čo tu žijú. Pod ja­ze­rom je vraj brána do ríše mŕtvych. Voda z ja­zera umož­ňuje po vy­pití za­bud­núť na ne­ga­tívne spo­mi­enky, rov­nako ako spev pseu­do­hydry. Po ok­úpaní, na­o­pak, chráni pred stra­tou pamäte. Na­sle­duj­úce ráno po po­žití majú po­stavy mož­nosť pre­ho­diť si hod na zá­chranu proti spevu.

Chram Héry

veľkňažka Héry niečo skrýva. Ta­jom­stvom je tajná miest­nosť s po­kla­dom v zad­nej časti chrámu. Po zís­kaní jej dôvery sa môže roz­ho­vo­riť aj o hydre a iných úlo­hách, ktoré Héra pri­chys­tala Hera­klovi. Ale to už bolo dávno. Mes­tečko je ska­zené a za­sl­ú­žilo by si, aby mu Héra pri­po­me­nula jeho ska­ze­nosť, rov­nako ako Ar­gosu. Vie, že môže exis­to­vať ta­kýto tvor a tuší, že by mohol byť v de­dine. Héra ju či­astočne chráni pred jej vply­vom. Tajne však dúfa, že pseu­do­hydra uspeje. Ak na ňu uro­bia po­stavy dojem, môže im po­ve­dať o svo­jom pláne.

Vrchol Xyliátes

Ju­ho­vý­chodne od Pro­symny leží vr­chol Xy­li­á­tes. Táto osa­melá hora do­sa­huje výšku takmer 1300 me­t­rov nad morom. Od de­diny je vz­di­a­lená päť míľ a vý­stup aj s ces­tou tam a späť je dvojd­ňový výlet. Z vr­cholu je dobre vidno celú de­dinu Pro­symna i mesto Argos, v diaľke sa v hmlách ry­suje aj mo­čiar a čierne ja­zero Lerna. Až sem spev pseu­do­hydry ne­do­lieha a tým, čo majú silný zrak, môžu pad­núť do oka dlhé stopky, ktoré sa kývu nad mes­tom a občas sa snażia nie­koho ulo­viť. Čím viac hláv, tým lep­šia šanca. Ak to hrá­čom na­padne, je možné po­merne presne iden­ti­fi­ko­vať miesta, odkiaľ stopky vy­ras­tajú zo zeme.

Miznúci známi

Je možné, že ako po­stavy zís­kajú kon­takty medzi de­din­ča­nmi, stane sa, že sa niek­torý stratí. Je dobré viesť si evi­den­ciu cud­zích po­stáv a ich mien. V prí­pade, že hráči budú hľadať kon­krétnu po­stavu, treba im sk­ú­siť pod­ho­diť ná­hradu alebo ich okla­mať prí­be­hom, že táto po­stava odišla preč. Po­stupne si to ur­čite všimnú a začnú mať po­do­zre­nie, že sa tu deje niečo po­do­zrivé.

Vždy, keď uspejú v hode na odo­la­nie spevu, sa môžu roz­hod­núť ísť do fi­nál­nej bitky. V tomto prí­pade si hoďte 3d6. Ak po­stavy pod­ho­dili súčet počtu hláv a odhaľuj­úcich scén, začne sa po­sledný deň dob­ro­druž­stva. Hráči sa môžu pri­pra­viť, no na pravé po­lud­nie už je čas bo­jo­vať. Pseu­do­hydra na­že­nie po­stavy na cen­t­rálne ná­mes­tie, vo veľkom kruhu stoja de­din­ča­nia a na dlhých stop­kách sa na­kláňajú hlavy pseu­do­hydry.

Pre po­treby As­pisu má pseu­do­hydra ta­kéto vlast­nosti:

 

Bo­ja­schop­nosť: každá hlava re­pre­zen­tuje jeden život a útok; ak stratí hlavu, stratí s ňou aj útok. Vďaka dlhým stop­kám vedia hlavy vo voľnom priestran­stve úto­číť z ľubovoľného smeru, ak sa po­stavy sti­ahnu do neja­kej bu­dovy, ob­med­zia tým ma­xi­málny počet úto­kov na 4.

 

Re­ge­ne­rá­cia: ak jej život zo­be­rie ne­ma­gická zbraň, hoď k6 – na 3+ sa jej vrá­tia až dve hlavy do po­či­a­toč­ného množ­stva. V opač­nom prí­pade stratí život i útok.

 

Útok: pseu­do­hydra útočí zu­bami, jej zbrane sú teda vždy veľmi krátke, ale ich sila je vďaka veľkosti 4.

 

Obrana: pseu­do­hydra má vďaka svo­jej veľkosti prekva­pivo hrubú kožu a jej obrana je 4.

 

Spev: do­spelá pseu­do­hydra (ak mala na konci sedem hláv) do­káže ovlá­dať zvu­kom všet­kých ľudí v okolí troch míľ, ktorí ju po­čujú. Ak sa po­stavy vrhli do boja bez toho, aby ľuďom po­ve­dali, že si majú za­pchať uši, musia sa s bojom po­po­náhľať. Na druhú stranu, kým pseu­do­hydra do­speje, už v meste ne­bude tak veľká po­pu­lá­cia. U ne­do­spe­lej je to jed­no­du­ch­šie, oby­va­te­lia ju budú iba ig­no­ro­vať. V oboch prí­pa­doch by po­mohlo neja­kym spôsobom vzbur­co­vať do bitky aj oby­vateľov.

Prehra a víťazstvo

Ak pseu­do­hydre na­ras­tie siedma hlava a začne spie­vať do­spelú pie­seň a ži­a­dna z po­stáv ne­o­dolá spevu, pri­poja sa k ostat­ným de­din­ča­nom. Vezmú do rúk ná­stroje a po­k­ú­sia sa uvoľniť telo ob­rov­ského tvora spod zeme. To bude trvať asi dva dni. Ďal­šie dva dni budú pri­pra­vo­vať pre­sun a sta­vať plo­šinu. Ďal­šie tri dni po­trvá, kým pseu­do­hydru do­ti­ahnu do Ar­gosu.

Stále sa každé ráno hádže zá­chranný hod na vôľu. Ak niek­torá po­stava uspeje, môže jed­nať. Ak však bude prí­liš ná­padná, pseu­do­hydra a oby­va­te­lia sa ju po­k­ú­sia zabiť. Môže ute­kať do Ar­gosu na­pred, hľadať spo­jen­cov medzi ken­tau­rami, či po­k­ú­siť sa oslo­bo­diť svo­jich spo­lu­bo­jov­ní­kov. Roz­hod­nu­tie je na hrá­čoch.

Ak hráči pseu­do­hydru po­ra­zia, hráči asi budú oča­ká­vať nejakú od­menu. Tá môže mať rôzne po­doby. Ľudia zba­vení kli­atby sa začnú po­stupne dávať do hro­mady, pôjdu sa ne­ve­ri­acky po­zrieť na jej telo, po­plačú si, ich spo­mi­enky sa však ne­vrá­tia, nikdy si ne­spo­menú na svo­jich blíz­kych, ale známky ich exis­ten­cie budú pa­trné. Roz­bité ro­diny a vyľud­nené mesto, sošky ne­zá­mych ľudí na do­má­com ol­táriku. Sn­úbe­nec bez sn­úbe­nice, deti bez ro­di­čov a ro­di­čia bez detí. Táto smutná at­mo­sféra trp­kého ví­ťaz­stva je emó­cia, ktorú po­tre­bujú hráči pre­cí­tiť. Ak ľuďom pomôžu s opra­vami, radi im de­din­ča­nia pon­úknu niek­torý z opus­te­ných domov, čestné ob­či­an­stvo a možno sa im bude dvo­riť aj niek­torá z osi­re­lých dcér, či nejaká mladá vdova.

A kde je sku­točný po­klad? Pseu­do­hydra po­jedla tucty oby­vateľov, chu­dob­ných i tých bo­hat­ších. Jej ža­l­údok ne­do­káže strá­viť kovy a ak nie­komu na­padne telo roz­re­zať v bru­chu prí­šety bude množ­stvo min­cií a šper­kov, ktoré mali jej obete pri sebe.

Ak sa do celej veci za­pli­etli aj ken­tauri z Lerny, je na mieste aby po­sta­vám pon­úkli svoje spo­je­nec­tvo. Sú to sk­ú­sení bo­jov­níci i učenci, ktorí budú dob­rými žold­niermi ak o nich po­stavy budú mať zá­u­jem.

Náväznosť a rozšírenia

Je možné vy­tvo­riť a po­u­žiť mnoho ďal­ších prv­kov, ktoré jed­no­du­chú zá­pletku roz­ší­ria a pri­dajú do hry viac ob­sahu. Tým je možné z to­hoto ma­lého mo­dulu vy­tvo­riť pl­no­hod­notnú kam­paň:

  • Le­gendy vra­via, že hydra strá­žila vchod do podsvätia pod ja­ze­rom Lerna. Po­stavy musia zost­úpiť do pod­sve­tia, aby za­chrá­nili vý­znamnú osob­nosť mesta alebo svojho spo­lu­bo­jov­níka, kto­rého za­bila pseu­do­hydra.

  • V rui­nách mesta lerna sa na­chá­dza množ­stvo po­kla­dov le­gen­dár­nych Acháj­cov. Ležia tu už tisíc rokov. Spolu s nimi tu leží telo Hera­klo­vej hydry, ktoré sa nikdy ne­roz­loží, lebo jej jed je tak silný, že ne­pre­žijú ani mi­k­róby. Mohol by byť zbra­ňou proti pseu­do­hydre?

  • Pseu­do­hydra sa skrýva v pod­zemí pod mes­teč­kom Pro­symna. Po­stavy musia v Hé­ri­nom chráme zost­úpiť do tera­ko­to­vého pod­ze­mia pl­ného sôch a so­šiek vy­ze­raj­úcich ako živé a môžu vniesť do sku­piny pa­ra­noju a ne­is­totu. Sle­dujú ich pobyt v pod­zemí, alebo sa im to iba zdá?

  • Pseu­do­hydra zví­ťa­zila a pre­s­úva sa do Ar­gosu. Je po­trebné oslo­bo­diť svo­jich spo­lu­bo­jov­ní­kov a nájsť od­váž­nych obran­cov, ktorí ju za­sta­via. Dob­ro­druž­stvo o ces­to­vaní a di­plo­ma­cií pod ča­so­vým tla­kom.